Προτού προχωρήσω, προϋπόθεση αποτελεί ο ορισμός του κοινωνικού πλαισίου της εποχής κατά την επίγεια ζωή του Κυρίου μας.
Η κοινή γυναίκα της εποχής και όχι η αριστοκράτισσα, αποτελεί ουσιαστικά “περιουσιακό” στοιχείο του άνδρα, η πολιτική της ζωή είναι ανύπαρκτη, τα δικαιώματα της είναι σχεδόν ανύπαρκτα και ο ρόλος της στη καλύτερη των περιπτώσεων είναι μονάχα η τεκνογονία και η ανατροφή των παιδιών. Δηλαδή μιλάμε για μια απολύτως πατριαρχική κοινωνία όπου η γυναίκα αποτελεί ένα εργαλείο του άνδρα χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα.
Ο Χριστός πέραν του στενού κύκλου των 12 μαθητών, είχε και γυναίκες μαθήτριες οι οποίες Τον διακονούσαν και βοηθούσανε στο ιεραποστολικό έργο. ( Μαρία Μαγδαληνή, Μάρθα και Μαρία αδερφές του Λαζάρου, Σαλώμη σύζυγος του Ζεβεδαίου, Μαρία του Κλωπά, Σουσάννα, Ιωάννα η μυροφόρος …καὶ ἕτεραι πολλαί, αἵτινες διηκόνουν αὐτῷ ἀπὸ τῶν ὑπαρχόντων αὐταῖς. Λκ – 8,3 ).
Είναι ατελείωτος ο κατάλογος των Αγίων γυναικών στη πορεία των χρόνων, μέχρι και σήμερα. Καθημερινά θα παρατηρήσετε πως δε λείπει κάποιο γυναικείο όνομα από τον Συναξαριστή της ημέρας. Από κανέναν Ναό δεν απουσιάζουν οι Αγίες γυναίκες. Στέκουν αγέρωχα, ακριβώς στο ίδιο ύψος δίπλα στους άνδρες Αγίους, και σφιχταγκαλιασμένοι όλοι μαζί στέκουν κάτω από τον Παντοκράτορα Δεσπότη Χριστό.
Ίνα ώσι εν…..
Τη στιγμή που όλοι οι μαθητές Του ( εκτός του Ιωάννη ), Τον είχαν εγκαταλείψει μπροστά στο μαρτύριο Του, μόνο οι γυναίκες ήταν δίπλα Του. Αυτές ήταν που πήραν στην αγκαλιά τους το άψυχο Σώμα Του και Το αλείψανε με μύρο ενταφιάζοντας Το. Η Αγ. Βερονίκη ήταν αυτή που έσπευσε με δάκρυα στα μάτια να σκουπίσει το ματωμένο Του μέτωπο καθώς ανέβαινε στον Γολγοθά. Η σύζυγος του Πόντιου Πιλάτου, και μετέπειτα Αγία Πρόκλα προειδοποίησε κατόπιν του ονείρου που είδε το προηγούμενο βράδυ, τον Πόντιο Πιλάτο να μη καταδικάσει τον Χριστό.
Γυναίκα είναι αυτή που τιμάται περισσότερο από όλους τους Αγίους και Αγγέλους. Γυναίκα είναι αυτή που μετέστη με το σώμα της, στον Ουρανό έπειτα από τη κοίμηση της. Γυναίκα είναι αυτή που κλαίει και παρακαλεί τον Θεό για εμάς. Γυναίκα είναι αυτή που έδωσε θετική απάντηση στο κάλεσμα του Θεού για τη Σωτηρία του κόσμου.
Γυναίκα είναι η προστάτις των μοναχών, όλων των χριστιανών και όλου του κόσμου. Το όνομα Της επικαλούμαστε όταν κάτι μας συμβαίνει.
Η γυναίκα αυτή είναι το δεύτερο πρόσωπο σε εξουσία στο σύμπαν, μετά τον ίδιο Τον Τριαδικό Θεό.Η Θεοτόκος Μαρία.
Ποια άλλη γυναίκα στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει το προσωνύμιο Κυρία των Αγγέλων ;Κατά την επίγεια ζωή Του, ο Χριστός ανέτρεψε τα δεδομένα της Εβραϊκής κοινωνίας και αντιμετώπισε τη γυναίκα ισότιμα με τον άνδρα και για αυτό σκανδάλισε. Μιλάει δημόσια με την αμαρτωλή και εχθρό για τους Ιουδαίους, Σαμαρείτισσα υποσχόμενος να της δώσει το ανεξάντλητο ύδωρ και αυτή με τη σειρά της να Τον αναγνωρίζει ως Τον Θεό και Δημιουργό των πάντων.
Σε γυναίκα πόρνη είπε το αλησμόνητο και πέραν κάθε λογικής και ηθικής, συγχωρούνται όλες οι αμαρτίες σου γιατί αγάπησες πολύ.
Γυναίκα ήταν αυτή που έπλυνε τα πόδια Του και με τα δάκρυα της σκουπίζοντας Τα με τα μαλλιά της.
Γυναίκα έγραψε τον ύμνο για αυτή την Αγία Πόρνη του Θεού, η Αγ. Κασσιανή.
Γυναίκα ήταν αυτή που του φώναξε, μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας.
Η παρουσία της γυναίκας στα Ευαγγέλια είναι πολύ έντονη και αυτό συμβαίνει για να αναδειχθεί η αξία της και να αναδυθεί από την αφάνεια της ιστορίας ως πολύτιμο πετράδι της Δημιουργίας.
Επικρατεί η άποψη πως απαγορεύεται να εισέλθει η γυναίκα στο Ιερό του Ναού. Η εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες απαγορεύει την είσοδο στο Άγιο Βήμα “εις πάντα λαϊκόν” άνδρα και γυναίκα καθώς το Ιερό είναι μόνο για τους κληρικούς οι οποίοι προσφέρουν την αναίμακτη θυσία στον Θεό. Οι κανόνες λένε πως επιτρέπεται μόνο η προσωρινή παραμονή εντός, από κάποιους λαϊκούς που έχουν πάρει ευχή από τον Επίσκοπο προκειμένου να βοηθούν τον Ιερέα ( Επίτροποι ).
Παρά ταύτα ο Επίσκοπος έχει το δικαίωμα να διαβάσει την ευχή και σε γυναίκες, γεγονός πολύ λογικό καθώς ο Δεσπότης Χριστός όπως προαναφέραμε είχε και γυναίκες διακόνισσες.
Έτσι λοιπόν, απαγορεύεται ενώ ταυτόχρονα επιτρέπεται και για τα δύο φύλα, κατόπιν της ευχής από τον Επίσκοπο. Άνδρας και Γυναίκα ισότιμοι λοιπόν. Απόδειξη είναι πως στα γυναικεία μοναστήρια εισέρχονται οι αδελφές μοναχές στο Ιερό.
“Αφού είναι ισότιμοι, γιατί όμως δε χειροτονούνται γυναίκες ιερείς;” θα ρωτήσει κάποιος.
Ο Χριστός μετέδωσε το χάρισμα της ιεροσύνης στους δώδεκα Μαθητές Του, και οι Απόστολοι με τη σειρά τους στις επόμενες γενιές, χωρίς να χειροτονήσουν καμία γυναίκα, μιμούμενοι τον Χριστό. Η εκκλησία σεβάστηκε την επιλογή του Χριστού και δε μετέδωσε την ιεροσύνη στις γυναίκες, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πως τις υποτιμά. Άλλωστε καμία Αγία της εκκλησίας, πολύ περισσότερο η ίδια η Παναγία δεν έλαβε την ιεροσύνη. Η ιεροσύνη δεν αποτελεί προνόμιο. Η ιεροσύνη είναι ένα διακόνημα. Οι ιερείς δεν είναι αντιπρόσωποι του Θεού στον κόσμο αλλά μεσίτες του κόσμου στον Θεό. Δεν είναι αξιωματικά όλοι οι ιερείς άγιοι, όπως και όλοι οι άγιοι δεν ήταν ιερείς.
Πρέπει να σημειωθεί πως πολλές μαθήτριες Του, έχουν το προσωνύμιο Ισαπόστολος. Έτσι με αυτόν τον τρόπο, τους αποδίδεται η ισότητα με τους άνδρες αποστόλους.
Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμασταν σε μια Αγία Γυναίκα και το έργο της για τις γυναίκες. Την Αγία Φιλοθέη την Αθηναία. Οι σημερινοί εκσυγχρονιστές και ιδεολόγοι αγνοούν την ύπαρξη της. Αν δεν ήταν Αγία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, γεγονός που ενοχλεί, κάλλιστα θα την χαρακτήριζαν ως τη πρώτη φεμινίστρια, κάνοντας τη σύνθημα στους τοίχους σαν τον Τσε Γκε Βάρα.
Η Αγία Φιλοθέη η Αθηναία έζησε επί Τουρκοκρατίας (1522-1589) και ήταν η πρώτη γυναίκα που οραματίστηκε και πάλεψε για τη μόρφωση της γυναίκας ιδρύοντας το πρώτο σχολείο γυναικών στην ιστορία της ανθρωπότητας,, κάτι που χρειάστηκε να περάσουν αιώνες στη πολιτισμένη Δύση μέχρι να πραγματωθεί,
Έσωσε χιλιάδες κατατρεγμένες και εγκαταλειμμένες γυναίκες, φυγάδευσε αμέτρητες πονεμένες ψυχές ανεξαρτήτου θρησκείας και εθνότητας, ίδρυσε κοινόβια, σχολεία γυναικών και εργαστήρια χειροτεχνίας όπου οι γυναίκες για πρώτη φορά μάθαιναν γράμματα και κάποια τέχνη με σκοπό να βγάζουν τα προς το ζείν και να μη στηρίζονται στους άνδρες τους. Την τεράστια προσωπική της περιουσία τη δαπάνησε ιδρύοντας νοσοκομεία, ιδρύματα καθώς και αγοράζοντας Έλληνες αιχμαλώτους από τα σκλαβοπάζαρα των Τούρκων.
Δεν την εμπόδισε λοιπόν καμία εκκλησία, κανένας ιερέας, κανείς και τίποτα, πόσο μάλλον το φύλο της, από το να γίνει Αγία, να κοσμεί τους τοίχους των Ναών, να τη προσκυνούμε, να τη τιμάμε και να την επικαλούμαστε στη προσευχή μας.
” Ο Θεός έκανε τις γυναίκες όμορφες και ο διάολος νόστιμες ” μας λέει ο Βίκτωρ Ουγκώ.
Ας τις βλέπουμε εμείς οι άθλιοι ως ένα τέλειο και όμορφο δημιούργημα που έχουν κληθεί όπως όλοι μας, από τον Θεό για την απόλυτη δόξα και μακαρία ζωή. Μέσω της ομορφιάς, της ποικιλομορφίας, και της αρμονίας της φύσης αποδεικνύεται η ύπαρξη Θεού μας λέει ο Αγ. Μάξιμος ο Ομολογητής. Ολάκερη η φύση από άκρη σε άκρη υμνεί Τον Θεό. Ο Θεός δεν ευαρεστείται όταν εμείς προσεγγίζουμε το τελειότερο πλάσμα Του, ως ένα πιάτο φαγητό, ξεχνώντας πως στο σώμα που εμείς λιγουρευόμαστε, ο Θεός ενεφύσησε ζώσα πνοή γινόμενο Ναός του Αγ. Πνεύματος.
Ο ψεύτης διάολος εκμεταλλεύεται την άγνοια και την ανασφάλεια της γυναίκας, βάζοντας της, σάλτσες και μπαχαρικά μεταμορφώνοντας τη από Θεοειδές πλάσμα σε ένα άψυχο λουκούλλειο γεύμα, οδηγώντας με αυτόν τον τρόπο και τα δύο φύλα στην απώλεια και το σκοτάδι.
Στις μέρες μας είναι της μόδας το Friends with benefits. Δηλαδή φίλοι που έρχονται σε σεξουαλική επαφή δίχως δεσμεύσεις, επομένως και δίχως αγάπη. Η εκκλησία το λέει με μια λέξη πορνεία χωρίς όμως να εξηγεί στους ανθρώπους το περιεχόμενο της πορνείας, και εν τέλει της ίδιας της έννοιας της αμαρτίας με αποτέλεσμα ο λόγος να αποκτά σκληρό και ηθικιστικό χαρακτήρα κάνοντας τους νέους να θέλουν να αντιδράσουν σε αυτή τη θέση προβάλλοντας ως επιχείρημα την ελευθερία τους.
Αποκαλώντας αξιωματικά και απαξιωτικά πόρνους όσους έχουν ερωτικές σχέσεις εκτός γάμου, τους έχεις χάσει εκ των πραγμάτων. Πριν καλά καλά τους εξηγήσεις ορισμένες βασικές έννοιες τους έχεις διώξει κακοχαρακτηρίζοντας τους.
Προσωπικά το θεωρώ πολύ φυσιολογικό και υγιές ένας νέος να αντιδρά σε αυτή τη ρητορική που στερείται επιχειρημάτων και εξαντλείται στο Είναι κακό.. Είναι αμαρτία.. Θα πας στη κόλαση.. Δε σε α και ένα σωρό ωραία προτεσταντικού τύπου κηρύγματα.
Πορνεία λοιπόν είναι εκείνη η ερωτική συμπεριφορά – πράξη όπου ο άνθρωπος μεταποιείται σε αντικείμενο, είτε έναντι χρηματικής αμοιβής, είτε λόγω κάποιας εξασφάλισης, είτε για την ικανοποίηση και μόνο της σαρκικής ηδονής.
Πορνεία είναι η ερωτική πράξη όπου απουσιάζει η αγάπη και κυριαρχεί η χρήση του ενός ως προς τον άλλον προς ίδιον όφελος.
Πορνεία είναι η συνδιαλλαγή και η αντικειμενικοποίηση του ανθρώπου υπό τον μανδύα του έρωτα.
Κατά τη γνώμη μου, πορνεία είναι παρέκκλιση κάθε είδους σχέσης, τόσο εκτός όσο και εντός γάμου και δεν αποτελεί καθ’ εαυτού πορνεία κάθε προγαμιαία σεξουαλική πράξη.
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει πως το συντριπτικό ποσοστό των γάμων δεν αποτελούν σχέσεις αγάπης, αλλά αποτέλεσμα ανασφάλειας και σύμβασης με οικονομικά κίνητρα και κοινωνικά κριτήρια ;
Από την άλλη ποιος μπορεί να ισχυριστεί με σιγουριά πως όλες οι προγαμιαίες σχέσεις είναι σχέσεις όπου απουσιάζει η αγάπη ;
Εύκολα λοιπόν μπορεί κανείς να διαπιστώσει πορνικούς γάμους αλλά και σχέσεις αγάπης εκτός του πλαισίου του γάμου.
Αυτές οι ολοκληρωτικές αντιλήψεις οδηγούν σε έναν άκρατο ηθικισμό με ενοχικά σύνδρομα και συμπτώματα κατάθλιψης, καταργώντας έτσι τη μοναδικότητα και διαφορετικότητα κάθε ανθρώπου. Είναι αντιλήψεις αποκρουστικές για τους νέους ανθρώπους που λειτουργούν αρνητικά για την είσοδο και παραμονή τους στην εκκλησία του Χριστού. Ο Χριστός μας διδάσκει πως θα ερωτευόμαστε και δεν καταργεί τον έρωτα, δαιμονοποιώντας τον.
Ο ίδιος ο Θεός εξάλλου εξίσταται ερωτικά προς όλη τη κτίση. Ο Χριστός είναι ο πιο μανικός εραστής. Η Χριστιανική ζωή είναι η κατεξοχήν ερωτική ζωή μεταποιώντας τον πρόστυχο έρωτα της αναγκαιότητας και της χρηστικότητας σε έναν έρωτα που ελευθερώνει και αγιάζει.
Αμαρτία είναι οποιαδήποτε εγωκεντρική ανθρώπινη πράξη που δεν ενεργείτε με ανιδιοτελή αγάπη και σεβασμό ενώπιον του Θεού με κατεύθυνση τον συνάνθρωπο.
Η Πορνεία είναι το σύμπτωμα και ο εγωκεντρισμός η ασθένεια.
Η πορνεία είναι μια εκδήλωση για την οποία κατά βάθος συνήθως δε φταίνε οι ίδιοι που ενεργούνε κατά αυτόν τον τρόπο αλλά οι γονείς τους, καθώς δεν κοινώνησαν στα παιδιά τους την αληθινή αγάπη όντες οι οι ίδιοι μη ερωτευμένοι και αγαπημένοι μεταξύ τους.
Αυτοί οι ασθενείς στη ψυχή κουβαλούν βαρύ σταυρό και είναι φρόνιμο να στεκόμαστε με σεβασμό και αγάπη δίπλα τους. Ξέρετε τι είναι για έναν άνθρωπο να μην έχει νιώσει ποτέ πως είναι να αγαπιέται ;; Έχετε ιδέα τι πόνο κρύβει μέσα του ;;
Μακάρι να ήμουν και εγώ τόσο πόρνος όσο οι πόρνες για να ένιωθα τον πόνο τους.
Πόνος και Πό(ρ)νος …. Ένα καταραμένο ρ που εισβάλει στις ζωές μας και στο μάτι των Φαρισαίων… Αυτό το ρ που δοξάστηκε από τον Χριστό γιατί ήξερε πως είναι παρείσακτο.. Αυτό το ρ που κατά τον ίδιο τον Κύριο θα μας βάλει ή στον Παράδεισο ή στη Κόλαση
«Οι δε τελώναι και αι πόρναι προάγουσιν υμάς εις την βασιλείαν του Θεού»
Ο Θεός εκτός από Αγάπη είναι και Δικαιοσύνη θα πείτε πολύ σωστά.
Θα συμφωνήσω. Ας αφήσουμε όμως να αποδώσει Αυτός Δικαιοσύνη και όχι εμείς στη αντί Αυτού.
Ο τίτλος του άρθρου, πάρθηκε από το τραγούδι Γυναίκα του Χρήστου Θηβαίου.
https://www.youtube.com/watch?v=_FEsUIjO6aw
Παναγιώτης Νούσιας
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.