Ατομική έκρηξη στο Άγιο Όρος.
Αυτή τη φορά δεν θα γράψω πολλά, για να μην σας επιβάλλω τις εντυπώσεις μου. Επειδή η ιστορία είναι στα όρια του μυστικισμού ή της προφητείας… Βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Αθώς. Μονή Διονυσιατών
Έτσι – κατευθείαν στις φωτογραφίες.
Πρόκειται για τη Μονή Διονυσιατών στον Άγιο Άθωνα.
Γυρίστηκε τον Αύγουστο του 2018 Έφτασα στα Διονυσιάτα με τα πόδια, κατεβαίνοντας από την κορυφή του Αγίου Όρους. Σχετικά με αυτό εδώ: https://www.zen.yandex.ru/media/di_vito/podem-na-sviatuiu-goru-afon-624610685aaf427e6fda7272
…και ιδού η συνέχεια: https://www.zen.yandex.ru/media/di_vito/podem-na-afon-chast-2-624b4840ef19bb472f1a0f66
Στην πορεία διανυκτέρευσα πρώτα στο μοναστήρι της Αγίας Άννας και μετά στο μοναστήρι του Αγίου Παύλου.
Σκήτη Αγίας Άννης
Διονυσιάτος – υπάρχει από το 1375. και φέρει το όνομα του ιδρυτή του – Αγίου Διονυσίου, μοναχού που ήταν αδελφός του Μητροπολίτη της Αυτοκρατορίας Τραπεζούντας.
Διονυσιάτου
Και το μοναστήρι καθαγιάστηκε προς τιμήν του Ιωάννη του Προδρόμου. Ως εκ τούτου, στην είσοδο υπάρχει ένα σύγχρονο ψηφιδωτό με τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, που περιβάλλεται από αγίους που έγιναν διάσημοι στα Διονυσιάτα και ευσεβείς βασιλιάδες που στήριξαν το μοναστήρι για αιώνες.
Πύλη Διονυσιάτου
Πάνω από τις ογκώδεις ξύλινες σφυρήλατες πύλες είναι μια αρχαία τοιχογραφία της ζωής του Ιωάννη του Βαπτιστή.
Πίνακας της ζωής του Ιωάννη του Βαπτιστή
Αμέσως πίσω τους βρίσκεται η αψίδα (βωμός) του κύριου Βαπτιστικού Καθεδρικού Ναού της μονής (XVI αιώνας).
Το μοναστήρι βρίσκεται σε έναν ψηλό (80 μέτρα), πολύ στενό και απότομο βράχο. Στην κορυφή του υπάρχουν έως και 8 ναοί, κελιά, τείχη φρουρίων, πύργος ρολογιού, βιβλιοθήκη, τραπεζαρία, αρχονταρίκι (ξενοδοχείο για προσκυνητές)…
Διονυσιάτου
Και πίσω από την πύλη βρίσκεται η διάσημη και μυστηριώδης γκαλερί…
Στην πόρτα της τραπεζαρίας υπάρχει μια στοά
Διακρίνεται μια εξαιρετικά ένθετη πόρτα. Οδηγεί στην τραπεζαρία.
Οι τοίχοι της τραπεζαρίας είναι ζωγραφισμένοι με τοιχογραφίες. Αυτές είναι σκηνές της Αποκάλυψης. Το οποίο από μόνο του είναι μοναδικό, γιατί… Συνήθως στην αρχαιότητα, στον δυτικό τοίχο του ναού ζωγραφίζονταν σκηνές από την Αποκάλυψη του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Η Ανατολή συμβόλιζε την παρουσία του Θεού και η Δύση τη νίκη επί του Πρίγκιπα του Σκότους.
Υπάρχουν 20 τοιχογραφίες και 22 κεφάλαια στην Αποκάλυψη του Ιωάννη του Θεολόγου.Αυτή λοιπόν είναι η παλαιότερη και πληρέστερη τοιχογραφία της Αποκάλυψης στον κόσμο (1546).
Στα δεξιά της πόρτας – Ch. 1: Ιωάννης ο Θεολόγος, στον οποίο εμφανίζεται ο Κύριος Ιησούς Χριστός και του υπαγορεύει την Αποκάλυψη, μισοορατός Κεφάλαιο 2: Ο Κύριος κάθεται στο θρόνο που τον φέρνουν Άγγελοι.
Στα αριστερά υπάρχουν τα κεφάλαια 12, 13 και μια σκηνή από το κεφάλαιο 14 είναι μισοορατή.
Ch. 12: «Και φάνηκε ένα μεγάλο σημάδι στον ουρανό — μια γυναίκα ντυμένη με ήλιο…» και «…ένας μεγάλος κόκκινος δράκος με επτά κεφάλια…»
Κεφάλαιο:13 «…και είδαν ένα θηρίο να βγαίνει από τη θάλασσα με επτά κεφάλια…και προσκύνησαν το θηρίο…και άνοιξε το στόμα του για να βλασφημήσει τον Θεό…»
Κεφάλαιο:14 «…Ένα αρνί στέκεται στο όρος Σιών, και μαζί Του εκατόν σαράντα τέσσερις χιλιάδες, έχοντας το όνομα του Πατέρα Του γραμμένο στα μέτωπά τους…»
Εδώ μπορείτε να δείτε καθαρά τις σκηνές από το Κεφάλαιο. 2-3-4-5-6. Το δεύτερο έχει ήδη αναφερθεί. Και εδώ είναι η τρίτη τοιχογραφία στα δεξιά της πόρτας: οι περίφημοι καβαλάρηδες της Αποκάλυψης.
Τέταρτον: κάτω από το θυσιαστήριο βρίσκονται οι ψυχές εκείνων που σκοτώθηκαν για τον λόγο του Θεού…
Αλλά οι Ιππείς της Αποκάλυψης είναι μεγάλοι.
Τα μάτια τους είναι τρυπημένα. Αυτό έγινε από τους Τούρκους κατακτητές: σύμφωνα με την μουσουλμανική παράδοση, απαγορεύεται η απεικόνιση ενός προσώπου. Στους Τούρκους φάνηκε ότι τα πρόσωπα τους παρακολουθούσαν. Τα ίδια ίχνη βαρβαρότητας υπάρχουν και σε άλλες τοιχογραφίες
Ιππείς
Και αυτό είναι η Αποκ. 9 (13-16): «Έτσι είδα σε όραμα άλογα και αναβάτες, που είχαν πανοπλία από φωτιά, υάκινθο και θειάφι. Και τα κεφάλια των αλόγων ήταν σαν κεφάλια λιονταριών, και από τα στόματά τους έβγαινε φωτιά, καπνός και θειάφι. Από αυτές τις τρεις πληγές, από τη φωτιά, τον καπνό και το θειάφι που έβγαιναν από τα στόματά τους, πέθανε το ένα τρίτο των ανθρώπων…»
Στην τοιχογραφία στα αριστερά είναι μια σκηνή από το κεφάλαιο 10 (1-11) Ένας άγγελος περνάει ένα ανοιχτό βιβλίο στον Απόστολο Ιωάννη. Ακτίνες πηγάζουν από τον άγγελο και τα πόδια του, σαν «στύλοι φωτιάς», πατούν το ένα στη θάλασσα και το άλλο στη στεριά.
Αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι η εικόνα που έχω κυκλώσει εδώ με κόκκινο.
Αυτό είναι το κεφάλαιο 9. «…και είδα ένα αστέρι να πέφτει από τον ουρανό στη γη… άνοιξε ένα βαθύ λάκκο, και βγήκε καπνός από τον λάκκο… και ο ήλιος και ο αέρας σκοτείνιασαν… και από τον καπνό βγήκαν ακρίδες…»
Δεν σου έρχεται τίποτα στο μυαλό; Πολλοί ισχυρίζονται ότι ο αγιογράφος του 16ου αιώνα αποτύπωσε κάτι που δεν μπορούσε να δει με κανέναν τρόπο. Είναι απίθανο ο ίδιος ο Ιωάννης ο Θεολόγος να γνώριζε ότι στον 20ο αιώνα η ανθρωπότητα θα είχε ένα τόσο τρομερό όπλο όπως μια ατομική βόμβα ή μια βόμβα υδρογόνου .
Άνθρωποι που δεν είναι καν εξοικειωμένοι με τα κείμενα του Ευαγγελίου λένε ότι βλέπουν σε αυτή την εικόνα ένα μανιτάρι από ατομική έκρηξη.
Υπάρχουν επίσης τοιχογραφίες με διαστημικό βομβαρδισμό: «το φεγγάρι έγινε σαν αίμα. και τα αστέρια του ουρανού έπεσαν στη γη…”
ΛΕΝΕ ότι ακόμα και η φασιστική αποκρυφιστική οργάνωση Annenerbe πήγε στον Άθωνα για να μελετήσει αυτές τις τοιχογραφίες. Μέχρι το 1941, οι Γερμανοί κατέλαβαν τον Άθω και τι τους έδωσε αυτή η εκστρατεία είναι άγνωστο.
Αυτό που προσθέτει στο μυστήριο είναι ότι απαγορεύεται η φωτογράφηση αυτών των τοιχογραφιών.
Ωστόσο, οι ιστορικοί τέχνης είναι βέβαιοι ότι δεν υπάρχει τίποτα μυστηριώδες και οι εικόνες είναι αρκετά παραδοσιακές για εκείνη την εποχή. Και βλέπουμε σκηνές από διαστημικούς πολέμους χάρη στη σύγχρονη γνώση και την ισχυρή φαντασία.
Υπάρχουν ακόμη πολλά ιερά που φυλάσσονται στα Διονυσιακά – ίσως το πιο σημαντικό για εμάς είναι το δεξί χέρι (δεξί) του Ιωάννη του Προδρόμου. Και επίσης ένας χρυσελεφάντινος σταυρός και μια εικόνα της Παναγίας, ζωγραφισμένη από τον ίδιο τον Απόστολο Λουκά. «Ακάθιστος». Το παλαιότερο εικονίδιο. Επιπλέον, διαθέτει μια ενδιαφέρουσα τεχνική ζωγραφικής: την εγκαυστική. Όταν δεν χρησιμοποιούνται λαδομπογιές, αλλά κερί. Η λεγόμενη χρωματιστή μαστίχα. Στην παλαιοχριστιανική εποχή έγραφαν χρησιμοποιώντας ακριβώς αυτή την τεχνική. Τα χρώματα κεριού ήταν πιο φωτεινά και πιο κορεσμένα.
Εικόνα της Μητέρας του Θεού “Akathist”
Ωστόσο, το κερί λιώνει στη ζέστη και σχεδόν καμία τέτοια εικόνα δεν έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα. Έτσι το πρόσωπο της Θεοτόκου στα Διονυσιάτα είναι σχεδόν αδιάβαστο. Ωστόσο, οι μοναχοί διαβεβαιώνουν ότι η εικόνα δεν βγήκε από τη θερμοκρασία και τον χρόνο, αλλά επειδή η εικόνα του Ακάθιστου ρέει τακτικά μύρο. Βρίσκεται σε ξεχωριστό παρεκκλήσι του ναού. Και δεν είναι όλοι ευλογημένοι να την πλησιάσουν.
Ήταν η τρίτη μέρα μετά την ανάβαση στο Άγιο Όρος. Θα γράψω τι έγινε μετά αν είναι ενδιαφέρον.
ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.